Promovarea unui business pe canale personale

Nu incerc sa dau o solutie ci doar sa ridic o problema referitoare la promovarea unui business in nume personal. Evident ca atunci cand recomanzi ceva personal, credibilitatea este importanta. Dar cumva se realizeaza o pierdere de imagine la un moment dat, cred eu.

Promovarea unor branduri se face traditional destul de formal. Reclame TV, radio, printuri, aparitii in reviste, comunicate de presa etc. Social media a schimbat procesul si comunicarea a devenit interactiva. Ceea ce e un lucru bun. Exista bloguri, Facebook si putin Twitter. Acolo se pot pune intrebari si ti se si raspunde. Lumea vrea o interactiune “calda“, sa simta ca vorbesc cumva pe picior de egalitate, nu sa fie tratati cu o politete rece, ceea ce se poate intampla destul de usor avand in vedere comunicare scrisa.

Cand lucrezi pentru o companie ce promoveaza diverese chestii online sau faci freelancing pe asa ceva, apare imediat problema utilizarii conturilor personale pentru propagarea numelui in cauza. Insa cum trebuie facut acest lucru astfel incat sa nu fie flagrant in favoarea brandului respectiv, sa nu para un simplu enunt prin care zici “Cumparati asta pentru ca e cel mai bun”? Probabil ca cel mai fericit caz e reprezentata de promovarea “naturala”, in sensul ca scrii pe blogul personal despre anumite lucruri testate de tine, sau evenimente la care ai fost.

Nu cred ca exista ceva ce nu include anumite dezavantaje si daca prezentarea facuta de tine este facuta pe un ton excesiv de optimist si sunt scoase in evidenta si amplificate doar punctele forte, acest lucru va scadea credibilitatea povestii. Si implicit a autorului. Pur si simplu isi erodeaza imaginea.

Asa ca pe masura ce trece timpul, nu numai ca recomandarile nu mai sunt luate in seama, dar chiar va dauna imaginii brandului respectiv

2 thoughts on “Promovarea unui business pe canale personale

  1. Andu

    Problema e atunci cand “oameni de online” care se pretind cunoscatori in marketingul online incep colaborarea cu diverse branduri. In secunda doi incepe o promovare agresiva de pe contul personal. Bineinteles ca acest lucru provoaca repulsie fata de omul care face promovarea.

    Pe twitter in special observ aceste “colaborari” cu oameni care din senin incep sa propuna “evenimente” in jurul unui brand despre care nu au pomenint absolut niciodata sau nu si-au facut cunoscuta pasiunea in acel sens.

    E exact ca si cum as incepe eu sa promovez un “Pub Vasile tweetmeet” desi n-am fost niciodata acolo…

    Pe de alta parte apare si “prostia” celor care vor cu orice pret sa fie promovati “online” si apeleaza la oameni fara pregatire pe care oricum ii platesc foarte prost…

    “twitterist si feibucist pentru compania X” e o rusine…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *