Sfaturi din Vama Veche

M-am intors din Vama unde am fost al nu-mai-stiu-al-catelea week-end consecutiv. Dupa atatea vizite este necesara o trecere in revista a evenimentelor de la fata locului precum si niste sfaturi pentru amatori(ne putem considera turisti profesionisti deja, nu?)

Rasaritul in vama

Cazarea – relativ scumpa dar inca ieftina pentru ca nu s-a atins varful de sezon. Noi am gasit la 60-70 RONI o camera de 3 de exemplu. Am stat insa si la cort, ori pe plaja ori in curtea cuiva. Pe plaja e bine ca nu trebuie sa dai niciun ban, insa te priveste unde fac dus(am gasit la 2.5-3 roni) si bineinteles securitatea. Pentru 10 roni poti sa stai in curte la cineva si ai si acces la dus+wc. Partea proasta e ca de obicei apa de la dus e cam rece… Important e sa ai si o priza sa incarci telefonul si de ce nu si laptop-ul, mai ales daca gazdele au wireless(asta e…internet evereywhere :P)

La mancare e oarecum tricky, pentru ca daca nu stii ce sa mananci iti dai seama ca ai ramas fara mai mult de 100 de roni intr-o zi si nici nu stii pe ce anume. Cel mai scump loc probabil ca este Bibi. Foarte ieftin(vorba vine, e relativ la preturile de vama) se poate manca la impinge-tava la Roata(Baza Sportiva gen). Cu toate astea nu recomand, pentru ca desi mancarea e mai ieftina, si calitatea e ieftina asa ca din punctul meu de vedere(si nu numai) sunt de fapt bani aruncati. Mai bine o ciorba de vacuta La Frontiera apoi ceva consistent de la Soni in regim de fast-food(fast-ceaun). si portia de pui copt in lipie de la Mitocanu e imensa si foarte buna

Alta solutie de mancat rezonabil si bine o reprezinta o excurise pana in 2 Mai la Dinamo. Problema e ca oamenii sunt lenesi(deci greu de urnit) si majoritatea au baut cel putin putin acolo(deci lipsesc si mijloacele de transport). Plus ca nu-i asa, la valoarea ta, te faci de ras daca te straduiesti sa gasesti preturi mici. Ce suntem noi aici, milogi?

Daca este criza acuta, ultima solutie ramane mancarea “la punga” cumparata din Plus, Penny, Carrefour sau de la mama de acasa – un snitzel, o rosie, un pateu etc.

Subiectul delicat, din punct de vedere financiar cat si al stabilitatii emotionale o reprezinta fara indoiala alcoolul. Pentru a atarna la o terasa se pot alege mai multe variante:

1. Cumperi bautura de la bar. Solutia este extrem de costisitoare si daca individul e rezistent poate cheltui cu usurinta 100 de roni fara sa se simta macar ametit. In continuare vom vedea niste solutii cost-effective.

2. Cumperi de baut de la magazine din vama. De departe mult mai ieftin. O sticla de vin bun(~20-22 RONI ca cele sub 10 sunt orobile si probabil te va durea capul). Mai trebuie sa vezi de la ce magazine faci achizitiile pentru ca exista variatii destul de mari la pret, in functie de distanta pana la plaja.

3. Esti prevazator. Stii ca nu o sa poti sa bei doar o bere doua, si atunci la cantitati industriale, banii dispar din cont rapid, asa ca cea mai buna solutie e un hipermarket. Intri si reusesti sa scoti o diferenta de aproximativ 20 roni la o sticla de vodca. Si mai sunt si sucurile necesare. Rezulta dintr-o data o multime de bani necheltuiti. Problema e alta: daca e ieftin ai tendinta sa bei cam mult, ca vorba aia…

4. O solutie eleganta calitativ o reprezinta achizitionarea de vodka ruseasca din duty free. Pe langa faptul ca iesi mai ieftin decat magazinele locale din vama, ai avantajul ca bei ceva cu adevarat bun. Dupa parerea noasta Russky Standard e mult mai ok decat Absolut sau Finlandia care sunt oricum marci premium. N-ai dureri de cap si nici nu te arde stomacul. Nu-mi dau seama cum se descurca cei cu Kreskova, Stalinskaya sau cine stie, alte prostii. Ca fapt divers exista o bautura spirtoasa cu rezonante “virale” pentru ca se numeste “2 cai“. Cine stie filmuletul cu 6 cai frumosi stie isi da seama ca ne-am stricat de ras cand am vazut eticheta respectiva.

Transportul e alta problema spinoasa: Trenul cam iese din discutie: este scump si faci 7 ore lejer. In microbuze stai ca sardinele si probabil ca nici nu prea folosesc aerul conditionat, nu de altceva dar merg si ei “la consum”. Problema la ajunsul in Vama o reprezinta de fapt trambalarea bagajelor, adica te duci cu greu pana la gara in Bucuresti, dupa aceea schimbi in Constanta si te dai cu greu jos in Mangalia. Ajuns acolo te lupti cu cohorte de turisti dornici sa ajunga rapid la destinatie(2 Mai si mai ales Vama Veche). Bineinteles ca si ei sunt oameni si mai ales femei asa ca au bagaje consistente. Rezultatul: stai in microbuzul dintre Mangalia si Vama ca intr-o arhiva zip cu ochii bulbucati ca la broaste.

Faptul ca mergi cu masina ta sau a unor prieteni nu inseamna ca problema transportului e rezolvata. Multi s-au gandit la fel ca tine asa ca drumul de la Cernavoda la Constanta e criminal. La propriu. Din pacate se produc foarte multe accidente pe aceasta portiune deoarece are doar 2 benzi in mare parte si prezinta multe curbe. Curajosii se baga la depasiri si rezultatul se mai intampla sa ajunga direct la stirile de la ora 5. Niste multi kilometri distanta de Medgidia se merge in unele cazuri in coloana, mai bine zis se sta asa ca distanta de 60-70 km se poate parcurge 2 ore daca ai noroc. Si urmeaza Eforie Nord, Sud etc, alte bucurii soferistice.

Pentru cei ce nu se sperie de un drum sinuos si ticsit cu serpentine, suisuri si coborasuri exista un drum alternativ prin Dobrogea pe la Cochirleni(se vede indicatorul cum iesi de pe autostrada la un sens giratoriu) si apoi Negru Voda – Mangalia. Pe langa faptul ca drumul este mai lung cu vreo 30km si destul de dificil pentru soferii de duminica ce tin in loc traficul si pe soferii de sambata, peisajul este foarte frumos si se pot vedea foarte bine vechii munti ai Dobrogei despre care ati invatat la geografie cand erati mici. Plus niste drumuri alternative cam offroad daca va tine masina si curajul…

Voi reveni cu completari. Si asa articolul este cam mare 🙂 Pana una alta priviti un cocalar care isi plimba BMW-ul(sanse mari sa fie inmatriculat in Bulgaria) pe plaja(!) de la Stuf. Mare minune ca nu s-a afundat din pacate 😀

7 thoughts on “Sfaturi din Vama Veche

1. Stefan Murgeanu

eu intotdeauna o iau pe Negru-Voda, nu am fost de ani de zile pe Cernavoda-Constanta…

dar am o intrebare: se mai poate face nudism? eu nu am slip de vreo 15 ani, nu mi-as cumpara anul acesta

1. Mihnea Beldescu Post author

Da, am vazut destul de multa lume care face nudism, in partea de nord a statiunii spre cherhana

2. Ioana (Abe)

Tineretul din ziua de azi…:)))))))

Cel mai bun loc de mancat in Vama este Black Sea (Marea Neagra) 2 Mai, la Nea Petre 🙂 Si asta o zic cu riscul de a ajunge acolo si a sta la coada la masa. Au niste papanasi uriasi si dementiali cu dulceata facuta in casa…un delir!

Nu mai face atata reclama drumului prin Cochirleni ca se aglomereaza si asta! :)) Dar este intr-adevar spactaculos mai ales daca prindeti apusu soarelui la Rasova!

Si referitor la drumul de dus: eu anul asta de fiecare data cand am plecat am plecat vinerea dupa 5 din Buc. Dat fiind faptul ca nu circula camioane, s-a mers decent 80 – 90 km/ora pe tronsonul Cernavoda Constanta, in afara localitatilor. Ce-i drept in coloana…dar daca nu te grabeste nimeni sa depasesti…e ok. Maximul facut a fost 3 ore de la iesirea pe autostrada pana in poarta la 2 mai. E si foarte adevarat ca am mers inainte de 15 iulie 🙂